5 eenvoudige tips voor focus en structuur | MYdept.
16653
post-template-default,single,single-post,postid-16653,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-theme-ver-9.1.3,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.3,vc_responsive

13 feb 5 eenvoudige tips voor focus en structuur

5 eenvoudige tips voor focus en structuur

 

Zit je veel in je hoofd, ben je snel bent afgeleid en vergeet je iedere dag wel iets belangrijks? Dit zijn serieuze signalen dat je teveel van jezelf moet en de grip op wat echt belangrijk is kwijt raakt.

Dit is je wake-up call
Hoog tijd om aan bij jezelf aan de bel te trekken, even afstand te nemen van de rijdende trein waar je op zit en overzicht te krijgen in waar je allemaal mee bezig bent.
Zo door gaan zorgt namelijk dat de chaos in je hoofd steeds erger wordt, dat je nergens meer van kan genieten en steeds meer het contact met jezelf kwijtraakt. Je bent een krachtige vrouw die veel kan met een groot verantwoordelijkheidsgevoel. En de valkuil hiervan is dat je maar doorgaat, jezelf wegcijfert en extreem streng voor jezelf kan zijn. Met een burn-out als resultaat.


Kleine stappen, beter resultaat
Om meer focus te krijgen hoef je niet meteen je hele leven om te gooien. De sleutel zit juist in het doen van kleine aanpassingen. Aanpassingen die je daadwerkelijk vol kunt houden en die je energie opleveren in plaats van moeite kosten.

Deze kleine stappen zullen je helpen om meer rust te creëren in je hoofd, beter te kunnen focussen op wat echt belangrijk is en geeft je overzicht in de chaos. Deze rust, focus en dit overzicht geeft je energie voor de dingen je echt belangrijk vind. En doordat het kleine stappen zijn is het makkelijker vol te houden.

 

Hieronder deel ik met jou 5 waardevolle tips die mij hebben geholpen om focus en structuur aan te brengen in mijn leven, zodat ik rust en ruimte heb voor wat ik echt belangrijk vind.

 

Zo krijg je meer focus

1. Neem de signalen serieus
Herken de signalen van je lichaam en neem deze serieus. Dus vergeet je veel, heb je concentratieproblemen, slaap je slecht en voel je je opgejaagd? Dit is je wake-up call! DIT IS NIET NORMAAL! Wuif dit niet weg, bagatelliseer het niet en neem jezelf en je lichaam serieus. Jij bent de enige die weet wanneer je grens bereikt is, dus trek tijdig aan de handrem voordat het te laat is.

2. Doe een stapje terug
Je huidige levensstijl en vlotte tempo is misschien heel leuk en uitdagend, maar je lichaam geeft aan dat je een grens hebt bereikt. In dit stadium is het belangrijk om wat gas terug te nemen. Zorg dat je iets minder op je bordje neemt en neem af en toe tijd voor jezelf. Hiermee creëer je wat afstand van je dagelijkse routine en kun je beter bepalen waar je prioriteit ligt.

3. Durf keuzes te maken
Je hebt te veel hooi op je vork dus het is hoog tijd om keuzes te maken. In dit tempo doorjagen en alles blijven doen wat je deed zal je geen rust brengen. Keuzes maken betekent dat je je voornaamste prioriteiten (waaronder jezelf) bepaald en andere dingen niet doet. Nee zeggen en iemand teleurstellen hoort hier soms bij en dat voelt niet fijn, maar dit is voor jou nu wel het beste.

4. Maak een realistische planning
Voor focus en structuur is het maken van een planning essentieel. Het maken van een weekplanning zal je hierbij helpen. Maak een realistische planning waarin je de lat niet te hoog legt voor jezelf. Het afvinken van alles wat wel gelukt is zal je een beter gevoel geven dan een onhaalbare doelen. TIP: plan als eerste de tijd voor jezelf in.

5. Doe 1 ding tegelijk
Je bent vast heel goed in multitasken en stiekem ben je daar ook trots op. Wat veel mensen echter niet weten is dat multitasken heel efficiënt lijkt, maar dat helemaal niet is. Focus je liever op 1 ding en bewaar de rest voor een later moment. Dit geeft uiteindelijk een beter resultaat en meer rust in je hoofd.

Dus heb je behoefte aan focus omdat je je niet meer kunt concentreren en veel vergeet?
Neem jezelf serieus, neem wat gas terug en breng met kleine, realistische stappen focus en structuur aan in je dagelijkse routine. Dit zal je de focus opleveren die je kwijt bent en de rust en structuur geven voor wat echt belangrijk voor je is.

Vertel eens. Met welke tip ga jij vandaag nog aan de slag?
Deel het met me in het reactieveld hieronder.

Let’s make it happen!
Anne Marieke

 

Uitnodiging Kennismakingssessie Rebalancing massage

Ren jij jezelf continu voorbij en voel je veel onrust en stress in je lijf? Wil je graag ontspannen en een burn-out voorkomen? Dan nodig ik je uit voor mijn Kennismakingssessie Rebalancing massage. Speciaal voor mensen die te veel in hun hoofd zitten en behoefte hebben aan meer rust en overzicht voor zichzelf.

Direct aanmelden >> Kennismakingssessie Rebalancing massage

2 Reactie's
  • Evelyne
    Geplaatst op 09:53h, 14 februari Beantwoorden

    Hoi Anne Marieke,
    dank voor je waardevolle tips! Vooral de tip om signalen serieus te nemen kwam bij mij binnen.
    Daar ga ik vanaf nu nog beter naar luisteren!

    Liefs, Evelyne

    • Anne Marieke
      Geplaatst op 13:30h, 14 februari Beantwoorden

      Super om te horen Evelyne!

Geef een reactie